fbpx
Przejdź do treści
Blog Komunikacja restauracji w czasach kryzysu

Komunikacja restauracji w czasach kryzysu

DLACZEGO POWINIENEŚ KONTYNUOWAĆ KOMUNIKACJĘ Z GOŚĆMI POPRZEZ SOCIAL MEDIA, NAWET JEŚLI TWÓJ LOKAL JEST ZAMKNIĘTY?

Znacząca większość Twoich potencjalnych Gości stosuje się do zasad #zostańwdomu i spędza czas online, zwłaszcza scrollując Facebooka i Instagram. Facebook zanotował o 70% wzrost aktywności użytkowników w ostatnim czasie!

To ważne, żeby Twoja restauracji podtrzymywała obecność w social mediach i wciąż „rozmawiała” z Gośćmi, nawet podczas całkowitego zamknięcia lokalu na czas epidemii.  Według strategów to, co marki komunikują w czasach kryzysowych nigdy nie było i nie będzie tak kluczowe jak teraz – obecnie powinieneś skupić się na jasnym przekazie dla Twoich Gości.

Wszyscy jesteśmy świadomi tego, że niestety nie wszystkie firmy przetrwają kryzys spowodowany epidemią. Ciągła komunikacja z Twoimi Gośćmi to gwarancja tego, że Goście o Tobie nie zapomną i znacznie chętniej odwiedzą Cię kiedy już będą mogli.

Dlatego pamiętaj o tym by:

BYĆ PRAWDZIWYM

Jeśli masz jakieś pozytywne wieści, historie o sobie, swoich pracownikach, dostawcach czy lokalnej społeczności – z dumą o nich opowiadaj. Nawet jeśli sądzisz, że nie masz teraz nic ciekawego do powiedzenia, moment kryzysu możesz wykorzystać, żeby stworzyć spójny wizerunek swojej restauracji i wykorzystać go w nadchodzącej, niepewnej przyszłości.

Pokaż ludzi, którzy dla Ciebie pracują, zwłaszcza teraz w tych trudnych warunkach. Poinformuj ich skąd przyjeżdżają do Ciebie świeże produkty. Przedstaw właściwości zdrowotne kiszonek czy zup, które robisz na miejscu ect.

PRZEKAZYWAĆ WARTOŚCI

Goście mogą teraz poznać Twoją restaurację od innej strony. Możesz podzielić się z nimi swoimi wartościami, misją czy wizją, która wykracza poza standardowe pojęcie restauracji jako lokalu serwującego jedzenie. Stworzenie teraz społeczności online zebranej wokół Twojej restauracji przełoży się mocno na Twój biznes kiedy już będziemy mogli otworzyć dla nich drzwi.

DODAWAĆ POSTY REGULARNIE

To ważne, żeby mimo zamknięcia lub przeniesienia działalności tylko na wynos, wciąż podsycać zainteresowanie Twoją restauracją. Regularnie dodawaj treści, które pokazują dlaczego Twoja restauracja jest wyjątkowa – dzięki temu Goście za Tobą zatęsknią i nie będą mogli się doczekać aż ponownie otworzysz.

Choć mogłoby się wydawać, że skoro restauracja jest zamknięta lub sprzedaje wyłącznie na wynos, komunikację można byłoby wstrzymać. Nic bardziej mylnego! To jak i czy komunikujesz się z Gośćmi w czasach kryzysu ma kluczowe znaczenie. Być może plony Twoich działań będziesz zbierać dopiero jak wszystko się uspokoi, ale jest to wartościowa inwestycja w przyszłość Twojego lokalu.

Lada moment opublikujemy listę pomysłów i inspiracji komunikacji restauracji w czasach pandemii. Zapisz się do naszego newslettera, żeby otrzymywać darmową wiedzę o marketingu restauracji bezpośrednio na maila.