Blog 10 sposobów na media społecznościowe dla restauracji

10 sposobów na media społecznościowe dla restauracji

Pewnie doskonale zdajesz sobie sprawę, że za większością restauracji, które osiągnęły sukces stoi przemyślana kampania mediów społecznościowych. Zastanawiasz się, skąd czerpać inspiracje?

Zestawiliśmy dla Ciebie listę 10 sposobów na media społecznościowe dla restauracji, których możesz użyć przy planowaniu swojej strategii online.

Restauratorzy zmagają się nie tylko z brakiem czasu lub brakiem odpowiednio przeszkolonych pracowników, ale przede wszystkim z brakiem pomysłów na częste uaktualnianie Facebooka, Twittera, Instagrama, kanału YouTube, Snapchatta i innych. Media społecznościowe restauracji to w dzisiejszych czasach konieczność. Jako specjaliści w dziedzinie marketingu HoReCa, postaramy się pomóc Ci w stworzeniu skutecznych reklam restauracji, przy wykorzystaniu z szerokiej gamy możliwości oferowanych przez wirtualną rzeczywistość.

Mamy nadzieję, że poniższa lista 10 sposobów na media społecznościowe dla restauracji pomoże Ci w kreowaniu swojej marki online. Jeśli masz jakikolwiek problem, pamiętaj, że zawsze możesz się do nas zgłosić po pomoc w budowaniu i realizacji strategii mediów społecznościowych dla restauracji lub hoteli. Marketing HoReCa nie ma przed nami żadnych tajemnic.

  1. Promuj nowe dania i ich zdjęcia

Każda osoba, która lubi próbować nowe rzeczy przyzna, że wygląd serwowanej potrawy ma ogromne znaczenie. Szybkim, a jednocześnie bardzo skutecznym sposobem na marketing gastronomiczny jest umiejętność odpowiedniego pokazywania oferowanych dań w mediach społecznościowych.

Obraz jest wart więcej niż milion słów. Warto więc zadbać, by zdjęcia zamieszczane na naszych fanpage’ach bądź widniejące na naszej oficjalnej witrynie zachęcały, a nie odpychały potencjalnych klientów. Jeśli odpowiednio przygotowujesz się do fotografowania serwowanych potraw, np. poprzez wybór odpowiedniej pory dnia, zrobione zdjęcia będą doskonale prezentować się w mediach. Istnieje jednak spore grono osób, dla których zrobienie atrakcyjnych fotografii to nie lada wyzwanie. W tej sytuacji warto skorzystać z usług profesjonalnego fotografa, który umiejętnie przedstawi Twoje menu, a tym samym zachęci Twoją grupę docelową do spróbowania nowości. Jeśli zależy Ci na tym, by promocja Twojej restauracji była skuteczna, koniecznie zadbaj, aby na stronie lub fanpage’u Twojej działalności gastronomicznej znalazły się również atrakcyjne zdjęcia prezentujące wnętrza prowadzonego przez Ciebie lokalu. Ciekawy wystrój kawiarni czy baru z pewnością pozytywnie wpłynie na efekt marketingu gastronomicznego. Dobrym rozwiązaniem okaże się także organizacja profesjonalnej sesji zdjęciowej. Wymaga ona jednak sporych nakładów finansowych. Jeśli nie możesz pozwolić sobie na taki wydatek, zadbaj, by zdjęcia Twojej restauracji wyglądały naturalnie. Pamiętaj – używaj tylko najlepszych zdjęć do promocji swojego lokalu i regularnie zamieszczaj ujęcia Twego pysznego jedzenia, szczególnie tych sezonowych dań! Tylko wtedy promowanie restauracji będzie skuteczne.

  1. Aktywnie staraj się pozyskać więcej recenzji online

Dzisiejsi goście lubią dzielić się ze swoimi znajomymi informacją lub zdjęciem z lokalu który właśnie odwiedzili. Wykorzystaj ‘zameldowania’ na Facebooku i Instagramie do pozyskania recenzji na TripAdvisor- prawie wszystkie z nich będą pozytywne.

  1. Informuj gości na bieżąco o wszystkich planowanych wydarzeniach w Twoim lokalu

Planujesz coś wyjątkowego z okazji Dnia Kobiet? Masz specjalną kartę dań na sezon szparagowy? Organizujesz koncert na żywo? Dziel się tym wszystkim na Facebooku, Instagramie, Snapchat’cie i Twitterze. Im więcej ludzi dowie się o tym co dzieje się u Ciebie w lokalu, tym większa szansa na więcej gości. Media społecznościowe restauracji dają Ci szereg możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Jeśli w umiejętny sposób z nich skorzystasz, organizowane przez Ciebie wydarzenia dotrą do bardzo szerokiego grona odbiorców.

  1. Zamieszczaj relacje z życia codziennego restauracji

Nie każdy, kto interesuje się gastronomią, pracował w restauracji. Wykorzystuj ładne zdjęcia zza kulis, by wzbudzić sympatię gości i lojalność.

  1. Wrzucaj interesujące rzeczy, które zaciekawią Twoich gości

Skoro ktoś jest na tyle zainteresowany Twoją marką, że polubił Cię na Facebooku lub śledzi Cię na Instragramie czy Twitterze, szanuj jego czas. Zamieszczaj treści interesujące, nie tylko promocje czy dania dnia. W końcu ten gość się znudzi i przestanie Cię obserwować. Ważne jednak, by marketing gastronomii w mediach społecznościowych restauracji był dobrze przemyślany. Zbyt częste lub za rzadkie dodawanie nowych postów na Facebooku może irytować Twoich gości. Najlepszą odpowiedzią na pytanie, jak często zamieszczać nowe komunikaty na fanpage’u, jest: raz dziennie. Żywotność postów zamieszczonych na Facebooku raczej nie przekracza 4 godzin. Jeśli jednak zależy Ci, aby reklamy Twojej restauracji były dłużej widoczne dla naszych klientów, zainwestuj w możliwość promocji posta.

  1. Często się odzywaj, żeby goście o Tobie nie zapomnieli.

Największym błędem prowadzenia mediów społecznościowych jest niekonsekwencja. Jeśli zdecydowałeś się na wykorzystanie Facebooka, Instagrama czy Twittera: pamiętaj, żeby często do tego wracać – Facebook przynajmniej raz dziennie, Instagram raz na dwa-trzy dni, a Twitter do 15 razy na dobę! Życie jednego Tweeta szacowane jest na 15 minut.

  1. Media społecznościowe to nie reklama – rozmawiaj z ludźmi, nie maszynami

Stąd ich nazwa: media społecznościowe. Nie bądź maszyną i pamiętaj, że po drugiej stronie ekranu siedzą żywi ludzie i potencjalni goście. Traktuj ich z szacunkiem i reaguj, rozmawiaj, odpowiadaj.

  1. Panuj nad Twoją marką w Internecie

Używaj wszystkich możliwych narzędzi promocji w Internecie. Jeśli ty nie redagujesz swojego TripAdvisora, Zomato, Google + to zostawiasz swoją markę w Internecie na pastwę nieuczciwej konkurencji. Stale kontroluj informacje zamieszczane o Twojej restauracji, a nie spotka Cię niemiła niespodzianka.

9. Nawiązuj dialog i buduj relacje z podobnymi firmami lub firmami dostawców.

Polub konta innych podobnych lokali lub dostawców i użyj mediów społecznościowych jako platformę do nawiązywania kontaktów. Trudna branża, jaką jest gastronomia, wymaga bowiem nie tylko dużych umiejętności kulinarnych, lecz także wsparcia ze strony blogerów, dziennikarzy – słowem: ludzi zainteresowanych zmianami zachodzącymi w gastronomii.

10. Śledź kto czyta i jest aktywny na Twoich kanałach społecznościowych, by dokładnie zrozumieć profil swoich gości

Każdy portal ma opcję analizy i raportów z aktywności. Wykorzystaj te dane, by zrozumieć swoich gości i poznać ich lepiej.

Masz pytania, jak najlepiej wykorzystać media społecznościowe dla swojej restauracji? Daj nam znać – chętnie pomożemy Ci poszerzyć grono klientów Twojego lokalu gastronomicznego.