fbpx
Przejdź do treści
Blog Agencja Marketingowa dla Gastronomii

Agencja Marketingowa dla Gastronomii

Nadszedł ten moment, w którym FIKA powinna włożyć „kij w mrowisko”, i (być może) narazić się kilku agencjom marketingowo-PR’owym – gastronomicznym, które w ostatnim czasie wyrastają jak grzyby po deszczu …

Poniższy tekst dotyczy agencji specjalizujących się w branży gastronomicznej i HoReCa, ale Drogi Kliencie, jeśli jesteś z innej branży – doczytaj tekst do końca. Jest duże prawdopodobieństwo, że taka agencja zacznie specjalizować się także w Twojej działce – no cóż… masz budżet, znajdzie się agencja.

Drogi Restauratorze, aby zaoszczędzić Ci czasu, pieniędzy, a przede wszystkim rozczarowania, zapamiętaj poniższe wskazówki. Jeśli prowadzisz restauracje lub dopiero ją tworzysz, i wpisujesz w przeglądarce internetowej hasło: „marketing dla gastronomii”, przy zatrudnianiu agencji zwróć uwagę na:

DOŚWIADCZENIE

  • gdzie je nabywali i jaki był zakres ich obowiązków?
  • poproś o portfolio i sprawdź ich dotychczasowe realizacje.
  • jak długo współpracowali z daną restauracją i dlaczego współpraca się zakończyła?
  • dowiedz się kim są poszczególne osoby, z którymi potencjalnie nawiążesz współpracę, jacy specjaliści tam pracują i co mogą wnieść do marketingu Twojej restauracji?
  • sam sprawdź te informacje – poproś o referencje, najlepiej z dwóch niezależnych źródeł, skontaktuj się z ludźmi, którzy te referencję wystawili.

WIZERUNEK AGENCJI

  • poszukaj publikacji internetowych o samej agencji – w jakich wydarzeniach brała udział, gdzie znalazły się specjalistyczne teksty ich autorstwa?
  • zobacz ich kanały w Social Media – Facebooka i Instagrama.
  • przeczytaj ich bloga – o czym mówią i nad czym pracują ( jeśli go mają ).
  • pamiętaj, że każdy jest „specjalistą”, a jeśli jest dobrym sprzedawcą to odpowie na Twoje oczekiwania – czyli kolejkę przed restauracją.

ZASADY WSPÓŁPRACY

  • zapytaj o schemat działań agencji – dowiedz się co będzie robić w poszczególne miesiące podczas trwania umowy.
  • poproś o ofertę dopasowaną dla Ciebie, a jeśli nie rozumiesz pewnych pojęć – nie bój się pytać. To Ty płacisz, Ty więc wymagasz.
  • sprawdzaj miesięczne raporty z działań agencji, zmierz ich efektywność.
  • podpisz jasną umowę i zdecydowanie ją egzekwuj.

A najważniejsze, to… nie oszczędzaj. Niski budżet bardzo często nie idzie w parze z wysoką jakością.

Jeśli chcesz zainwestować w rozwój swojego biznesu – znajdź taką agencję zajmującą się marketingiem dla gastronomii, która nie tylko spełnia wszystkie Twoje wymagania, ale także taką, która rozumie filozofię Twojej restauracji, i z którą czujesz „chemię”.

Wybór nie jest łatwy, ale stosowania się do powyższych rad jest opłacalne i minimalizuje granicę błędu.
Powodzenia!

Czy zatrudnić agencję do prowadzenia mediów społecznościowych restauracji?

Zastanawiasz się czy zatrudnić agencję do prowadzenia mediów społecznościowych restauracji? Zobacz nasze nagranie, które powstało na podstawie ankiety zrobionej na Instagramie..