Od czego zacząć budowanie planu komunikacji? Od audytu! Czyli sprawdzenia co, jak i do kogo komunikowaliśmy do tej pory na naszych kanałach.
Potrzebujesz pomocy, żeby zrobić audyt i wyciągnąć z niego przydatne wnioski?
Możesz obejrzeć ten odcinek na YouTube poniżej
Możesz odsłuchać go w formie podcastu na Spotify
Potrzebujesz pomocy, żeby zrobić audyt i wyciągnąć z niego przydatne wnioski?
Albo zerknąć na poniższe notatki
W jaki sposób my przeprowadzamy pierwszy audyt komunikacji restauracji, np jako przygotowanie do konsultacji z restauracjami w całej Polsce?
Zaczynamy od analizy Facebooka:
- Sprawdzamy, czy profil wyświetla się poprawnie. Czy cover, czyli zdjęcie w tle, jest wykorzystane, co na nim się znajduje i czy dobrze jest docięty i widoczny na ekranie smartfonów.
- Przycisk „Call to action”, czyli niebieski przycisk w prawym górnym rogu – czy jest poprawnie skonfigurowany, dokąd prowadzi = czy do strony www, czy kieruje do wysłania wiadomości na messengerze czy jest numerem telefonu.
- Zakładka Informacje- czy Goście znajdą tam wszystkie interesujące ich dane odnośnie adresu, numeru telefonu, adresu email, godzin otwarcia.
- Zakładka menu- czy jest (! a być powinna ZAWSZE), czy menu dobrze się wyświetla i czy ładnie wygląda na ekranie telefonu.
- Styl komunikacji – jakie są używane zdjęcia, filmy, co restauracja komunikuje, jakiego języka używa. Jaki obraz jawi się nam ze zdjęć i filmów umieszczanych na Facebooku.
- Wdawanie się w dyskusje- czy pod postami są komentarze Gości i czy restauracja na nie sympatycznie, rzeczowo odpowiada.
- Recenzje – co Goście piszą o danej restauracji i jak na ewentualną krytykę reagują właściciele/managerowie.
Następnie sprawdzamy konto na Instagramie:
- Czy nazwa nie jest myląca?
- Czy zdjęcie profilowe jest charakterystyczne i dobrze docięte do koła?
- Czy jest zredagowane BIO – opis na Instagramie, max 150 znaków.
- Czy jest podany adres/ lokalizacja restauracji?
- Czy są przypięte relacje na Instagramie i jaki obraz restauracji się z nich jawi?
- Jakie publikujemy zdjęcia?
- Jakich używamy hashtagów?
- Jak często publikujemy treści?
- Instastories – czy i jak restauracja korzysta z tego medium?
Na koniec czytamy recenzje na portalu TripAdvisor i Google. Sprawdzamy, czy wizytówka Google jest poprawnie uzupełniona, czy restauracja objęła ją „rolą” administratora, dodaje zdjęcia, wpisy i aktualizuje godziny otwarcia.
Ostatnim krokiem jest wyszukanie nazwy restauracji w Google i sprawdzenie czy restauracja została opisana lub uwzględniona w jakichkolwiek innych mediach – lokalnych gazetach online, blogach, rankingach, wyszukiwarkach, ect.
Pamiętajcie, marketing to mapa, która nam pokazuje skąd, jak i dokąd zmierza nasza restauracja. Punkt pierwszy, czyli audyt naszej własnej komunikacji, ma nam pokazać skąd startujemy i co do tej pory zostało w ramach marketingu restauracji zrobione.
Potrzebujesz pomocy, żeby zrobić audyt i wyciągnąć z niego przydatne wnioski?