fbpx
Przejdź do treści
Blog Fanpage restauracji

Fanpage restauracji

Prowadzenie restauracji to nie lada wyzwanie – oczywiście niebagatelne znaczenie ma atrakcyjne menu, doskonały kucharz oraz miła obsługa. Przedsięwzięcie to wymaga ogromnego zaangażowania, solidnej porcji wiedzy oraz skutecznego marketingu.

Przyciągnięcie klienta do restauracji oraz sprawienie, że będzie chciał do niej wrócić, to ogromne wyzwanie. Wielu restauratorów sądzi, że na ten aspekt mają wpływ wyłącznie rzeczy dziejące się wewnątrz restauracji. Oczywiście to, czy posiłek był smaczny, kelner kompetentny i uśmiechnięty a atmosfera przyjemna ma ogromne znaczenie – od tego zależy, czy zdecydujemy się jeszcze raz przekroczyć próg lokalu. Jednak by zwiększyć szansę na to, że restauracja zaistnieje w umyśle potencjalnych gości jako miejsce wyjątkowe, potrzeba znacznie więcej.

Potęga Internetu

W obecnych czasach, każda firma, która pranie osiągnąć sukces, powinna zaistnieć w mediach społecznościowych. Fanpage restauracji na Facebooku jest niezbędny – w końcu to tutaj można zaprezentować swoje menu, pokazać smakowicie wyglądające fotografie potraw oraz poinformować o ważnym wydarzeniu. Obecność w internetowej społeczności może przynieść wymierne korzyści, zwłaszcza wtedy, gdy naszą stronę prowadzimy w atrakcyjny sposób. Natomiast brak fanpage’a z pewnością przyczyni się do utraty potencjalnych klientów.

Myślisz, że doskonała lokalizacja w centrum miasta wystarczy, by nieustannie zdobywać nowych klientów? Oczywiście to, gdzie znajduje się lokal, ma ogromne znaczenie dla powodzenia biznesu. Nie należy jednak przypisywać lokalizacji zbyt dużej wagi – dobra restauracja, która umiejętnie promuje się w mediach społecznościowych, nawet mimo nie najlepszej lokalizacji również ma ogromne szanse na osiągnięcie sukcesu. Natomiast lokal w doskonałej części miasta, ale nieistniejący w świecie Internetu, może dużo stracić.

Magia Facebooka – fanpage restauracji

Zarówno ogromne korporacje, jak i małe, rodzinne firmy zakładają konta na Facebooku. Dlaczego? Ponieważ to niezwykle popularne medium pomaga dotrzeć do potencjalnych klientów. Dzięki niemu Twoja działalność zostanie zauważona, a grupa fanów restauracji stworzy swoistą społeczność. Pamiętaj jednak, że stworzenie fanpage’a restauracji to dopiero początek drogi. By zainteresować klientów, musisz działać systematycznie i mieć wiedzę o tym, jak funkcjonuje Facebook. W dodatku niejednokrotnie zmierzysz się także z osobami, które będą niezadowolone z obsługi bądź otrzymanego posiłku. Jak zachowywać się w tej sytuacji, by zjednywać sobie klientów? Przeczytaj nasz przewodnik, a dowiesz się, jak funkcjonować w mediach społecznościowych i jakich błędów nie popełniać!

Skuteczne promowanie restauracji w Internecie

Ważne, aby Twoja strona zaistniała w mediach społecznościowych. Dzięki temu zdobędziesz nie tylko nowych klientów, ale także renomę – to doskonałe miejsce, by kształtować wizerunek restauracji. Pamiętaj – to Ty masz wpływ na to, jak Twój lokal będzie odbierany przez klientów. Liczy się sposób komunikacji, jakości fotografii oraz styl, w jakim zwracasz się do swoich odbiorców. Musisz wiedzieć, że nieumiejętne prowadzenie konta na Facebooku może przynieść Ci więcej szkody niż pożytku. Dlatego przed założeniem fanpage’a dobrze zastanów się, w jaki sposób chcesz prowadzić komunikację, jaka jest Twoja grupa docelowa i jakie wrażenie chcesz robić na potencjalnych klientach.

Jak prowadzić fanpage restauracji?

Przede wszystkim – liczy się regularność! Publikowanie postów raz na kilka dni nie wpłynie pozytywnie ani na ich zasięg, ani na poszerzanie grona klientów. Dlatego pamiętaj, aby posty publikować systematycznie – najlepiej raz lub dwa razy dziennie. Kolejna sprawa – zadbaj o jakość swoich postów. Publikowane przez Ciebie treści powinny być atrakcyjne dla odbiorców. Możesz pokazywać smaczne potrawy, robić zdjęcia kucharzom w trakcie ich pracy, informować o promocjach lub zniżkach. Warto pisać także o lokalnych produktach, promować to, co wyróżnia restaurację na tle innych. Podsumowując – prowadź z klientami dialog, daj im poznać restaurację oraz jej pracowników z jak najlepszej strony.

Kolejna istotna sprawa – reaguj, odpowiadaj, spraw, aby fanpage restauracji wchodził w interakcje z klientami. Mamy na myśli zarówno pytanie o potrawę, rezerwację, jak i pozytywne oraz negatywne opinie. Pamiętaj, że zostawianie samopas nieprzychylnych opinii nie świadczy dobrze o restauracji. Zawsze staraj się ustosunkować to zdania klienta i pamiętaj – to on ma zawsze rację! Taka postawa dobrze świadczy o restauracji i zachęca ludzi do odwiedzin. Social media mają ogromną moc, a jeśli umiejętnie wykorzystasz ich potencjał, szybko zauważysz pozytywne efekty ich działania.

Jak wybierać zdjęcia?

Zdjęcia w branży restauracyjnej mają ogromną siłę oddziaływania! Pobudzają apetyt, działają na nasze zmysły… Chyba, że są zrobione aparatem w komórce przez amatora – wówczas skutecznie zniechęcają klientów do serwowanych potraw. Dlatego należy zwrócić szczególną uwagę na fotografie, która trafiają na nasz fanpage! Przestrzegamy – nie wykorzystuj gotowych zdjęć z Internetu. To wprowadzanie klientów w błąd, nie wspominając już o prawach autorskich. Jeżeli sam nie jesteś mistrzem fotografii, zapisz się na odpowiedni kurs lub zatrudnij osobę, która będzie odpowiedzialna za apetyczne zdjęcia przygotowanych przez kucharza potraw. Na co należy zwrócić uwagę, tworząc kulinarne fotografie?

  • Na światło! Powinno być naturalne.
  • Zadbaj, by talerz był czysty i atrakcyjnie udekorowany.
  • Potrawa powinna być świeża – wtedy prezentuje się najlepiej.
  • Wykorzystuj zoom.

Jak wybierać filmy?

Filmy to skuteczny sposób na uatrakcyjnienie fanpage’a! Dzięki nim mamy szansę zwiększyć zasięg i zdobyć nowych obserwatorów naszej strony! Facebook automatycznie odtwarza fanom film wrzucony przez stronę firmową. W ten sposób przykujesz uwagę klientów! Film może przedstawiać proces powstawania jakiejś potrawy lub ciekawostkę związaną z życiem restauracji. Pamiętaj, że film powinien być interesujący – krótki, ciekawy lub zabawny. Ważne, żeby jego jakość była zadowalająca.

Jak działa promowanie?

Wiele firm nie rozumie, jak funkcjonują kanały social media. Restauracje szybko się zniechęcają i zaprzestają prowadzenia konta na Facebooku. Nie jest to właściwe – warto być wytrwałym i poznać tajniki jego działania. Niestety to prężnie działające medium ogranicza zasięg naszych postów. To znaczy, że jeżeli mamy 1000 fanów i wrzucamy na tablicę nowy post, zobaczy go tylko 100-200 osób. Jednak im większe zainteresowanie wzbudzi nasz wpis u tej garstki fanów, tym więcej nowych osób się o tym dowie. Ponadto Facebook daje możliwość promowania postów. Pod każdym stworzonym przez nas wpisem pojawia się przycisk promowania. To najprostsza forma zarządzania reklamą. Ustalasz budżet, czas wyświetlania oraz grupę docelową. To tylko ułamek możliwości – Facebook udostępnia firmom znacznie bardziej zaawansowane ustawienia. Warto z nich korzystać! Znajdziesz je w zakładce Facebook Ads.

Rabaty i promocje

Media społecznościowe to doskonałe miejsce do informowania klientów o zniżkach i rabatach! Staraj się regularnie organizować jakąś akcję promocyjną – Twoi klienci na pewno to docenią i będą z ciekawością odwiedzać fanpage w poszukiwaniu wieści o kolejnych ciekawych zniżkach. Dobrym sposobem na zdobycie nowych fanów jest rabat tylko dla fanów z Facebooka – wieść o tym na pewno szybko się rozniesie, a restauracja zyska nowych klientów i kolejne lajki.

Konkursy na Facebooku

To jeszcze jeden skuteczny sposób na zaktywizowanie fanów prowadzonego przez restauracje fanpage’a. To także doskonała szansa na pozyskanie nowych klientów. Konkursy zawsze przyciągają uwagę. Zaproszenie do zabawy, wspólnej rozrywki, która uwieńczona zostanie smacznymi nagrodami – to sposób na sukces. Nagrodą w konkursie może być romantyczna kolacja we dwoje, lunch lub gadżet z logo restauracji. Pamiętaj, że tworząc konkurs, musisz przygotować także jego regulamin. Facebook ma dokładne wytyczne dotyczące tego, jak prawidłowo przeprowadzać takie akcje.

Prowadzenie fanpage’a restauracji to na pewno wyzwanie. Jeżeli nie czujesz się na siłach – zatrudnij specjalistę. Jeżeli wiesz, że drzemie w Tobie kreatywny duch i masz trochę czasu wolnego – spróbuj swoich sił! Media społecznościowe mają ogromny potencjał. Warto go wykorzystać, by skutecznie promować swoją restaurację. Pamiętaj jednak, że efekty nie przyjdą od razu – wszystkie wielkie rzeczy wymagają czasu. Uwierz nam jednak, że proces budowania godnej zaufania marki jest tego warty.