fbpx
Przejdź do treści
Blog Jak przetrwać 2021 w gastronomii?

Jak przetrwać 2021 w gastronomii?

Najnowszy odcinek fika dla gastronomii na YouTube dostępny do obejrzenia poniżej

JAK PRZETRWAĆ 2021 W GASTRONOMII?

Niewątpliwie, restauracje czekają kolejne trudne miesiące, nie tygodnie (!), jak zdają się myśleć niektórzy. Są jednak tacy, którzy radzą sobie lepiej niż inni. Właśnie dlatego powstał ten ebook. Jako fika od lat obserwujemy scenę restauracyjną w Polsce i na świecie, a od początku trwania pandemii mamy niespotykaną możliwość rozmawiania na codzień z wieloma restauratorami z całej Polski. Przyjrzałyśmy się uważnie tym, którzy odnoszą większe (czy mniejsze) sukcesy i wnioski z tej analizy spisałyśmy w tej e- Książce.

Dwóch rzeczy jesteśmy pewne: po pierwsze, szykujemy się że zamknięcie gastronomii w Polsce potrwa jeszcze kilka miesięcy (zakładamy okolice końca marca-początek kwietnia). Wolimy się przygotować na dłużej, niż się niemiło rozczarować. Po drugie, ten najgłębszy od II Wojny Światowej kryzys kiedyś minie, ale nigdy nie wrócimy do starej rzeczywistości. Czas przygotować się na „nową” normalność.

Przyjrzyj się dokładnie Twojej restauracji

Kryzysy takie jak ten są okazją do głębokiej analizy tego, jak funkcjonuje Twój biznes i sygnałem alarmowym, gdy coś idzie nie tak.

  • Czy Twój model biznesowy – styl restauracji, pozyskiwania Gości, serwowane jedzenie, komunikacja marketingowa – czy to wszystko jest w stanie Cię utrzymać na dzień dzisiejszy i udźwignąć zmiany, wynikające z pandemii?
  • Jak myślisz, jak będą się zachowywali Twoi Goście w kolejnych miesiącach? Znasz trendy, tendencje rynkowe, analizy konsumentów?
  • Czy wiesz kim są Twoi docelowi Goście, czym się zajmują, jakie są ich główne potrzeby, które Twoja oferta spełnia?
  • Czy jesteś w stanie przenieść część swojej działalności online – zamawianie jedzenia albo sklep internetowy z wyrobami?
  • Myślałeś o programie lojalnościowym dla istniejących Gości albo o sposobach pozyskania nowych?
  • Czy zbierasz dane o swoim biznesie – w tym wyniki finansowe, najczęściej zamawiane pozycje, średnia wartość paragonu, średnia ilość paragonów dziennie?
  • Analizujesz dane o swoich Gościach i zbierasz (i przetwarzasz) dane osobowe – tj adresy email i numery telefonów, które posłużą Ci dalej do marketingu?
  • Masz spisany plan marketingowy Twojej restauracji na kolejne 3 miesiące? Cele komunikacji, tego co chcesz osiągnąć, kiedy i jakimi metodami?Jeśli na którekolwiek z powyższych pytań odpowiedziałeś NIE – to zastanów się dlaczego i co można zrobić, żeby to w przyszłości zmienić.
.

Powyższy tekst pochodzi z naszego najnowszego eBooka „Jak przerwać pandemię – poradnik dla gastronomii”, w którym na 40 stronach opisujemy jakie decyzje strategiczne, biznesowe i operacyjne należy podjąć w 2021, żeby nie tylko przetrwać do końca obostrzeń związanych z pandemią, ale również wkroczyć w NOWĄ z pełną świadomością co się zmieniło i jak działać skutecznie w nowych realiach po COVID-19.

Możesz ten odcinek odsłuchać także w formie podcastu

Najnowszy odcinek na Spotify możesz włączyć poniżej: