fbpx
Przejdź do treści
Blog Marketing w hotelarstwie i gastronomii

Marketing w hotelarstwie i gastronomii

Hotelarstwo należy do grona najszybciej rozwijających się segmentów gospodarki turystycznej. Nie bez powodu – profesjonalne usługi noclegowe oraz sprawne zarządzanie obiektem w znacznym stopniu przyczyniają się do rozwoju zarówno prowadzonego hotelu, jak i regionu, w którym się znajduje. Podobnie jak przedstawiciele innych branż, osoby zajmujące się hotelarstwem stale poszukują coraz to nowszych form marketingowych. Trudno się dziwić – w dobie tak dużej konkurencji skuteczny marketing hotelowy to nie lada wyzwanie. Jeśli i Ty należysz to grona osób, które poszukują informacji o tym, w jaki sposób rozreklamować swoją działalność hotelarską, zapoznaj się z przygotowanym przez nas zestawieniem najpopularniejszych trendów w marketingu usług hotelarskich.

Nie ulega wątpliwości, że najwięcej rezerwacji w hotelu dokonuje się za pomocą aplikacji mobilnych. Ten sposób komunikacji między obsługą hotelu, a przyszłym gościem obiektu ma tendencję wzrostową. Oznacza to, że rezerwacje robione przy użyciu aplikacji mobilnych mogą niedługo zdominować inne formy bukowania miejsc w hotelach. Niezależnie od tego, czy jesteś zwolennikiem rozwoju nowoczesnych sposobów komunikacji, czy nie, warto abyś zadbał o dobrą prezencję swojego hotelu w aplikacjach mobilnych.

Ciekawym trendem, który nieco ożywia marketing dla hoteli (oraz marketing gastronomiczny), jest reklama w formie filmu. Klienci szukają bowiem nie tylko informacji o stanie wyposażenia hotelu, lecz także pragną poczuć namiastkę klimatu panującego w obiekcie. Mimo że dobrze zrealizowany film wiąże się ze sporymi kosztami, warto zatroszczyć się o to, by ta forma wizualna reklamowała Twój hotel w mediach.

Skoro jesteśmy już przy social mediach, to warto powiedzieć o nich kilka słów. Podobnie jak w przypadku marketingu w gastronomii, posiadanie fanpage’u na Facebooku jest w dzisiejszych czasach nie tyle trendem, co niemal wymogiem. Regularne zamieszczanie postów na stronie Twojego hotelu pomoże Ci w utrzymaniu stałego kontaktu z klientami. Możesz wtedy bez problemu informować ich o zmianach, które zaszły na terenie obiektu, promocjach czy specjalnych ofertach. Fanpage umożliwi Ci także szybkie przekierowanie klientów na oficjalną stronę hotelu. Nie bez znaczenia jest również wzrost popularności Google+ jako platformy socjalnej. Duża część informacji o hotelach oraz ich zdjęć w ogromnej mierze pochodzi właśnie z Google+.

Od pewnego czasu zauważalny jest wzrost chęci podróżowania. Osoby, które decydują się na tę formę spędzania wolnych chwil często atakowane są ogromną ilością stron pośredniczących w dokonywaniu rezerwacji hotelowych. Warto zatroszczyć się o wzmocnienie stanu naszej strony w mediach społecznościowych, marketing hotelowy i newsletter. Możliwość dokonania rezerwacji na oficjalnej witrynie obiektu z pewnością dobrze wpłynie na wizerunek Twojego hotelu.

Marketing usług hotelarskich w dużej mierze związany jest ze znajomością zmian, dotyczących sposobu wyszukiwania informacji w Internecie. Ciekawe, że większość obecnych wyszukiwań jest zapisywana jako „not provided”. Istnienie zjawiska szyfrowania słów kluczowych sprawia, że bardzo trudno jest ocenić, które z nich znajdują się na wysokiej pozycji w organicznym wyszukiwaniu Google. Jedną z wiodących tendencji jest od pewnego czasu wzrost używania wyszukiwarki Meta Search. Szukanie semantyczne wzbogacone zostanie o opcje zwiększenia dokładności i intuicyjnej analizy kontekstu zapytania. Warto mieć to na uwadze podczas korzystania z usług firm, oferujących usługi tworzenia stron internetowych.

Jedną z kluczowych tendencji w marketingu hotelarskim i gastronomicznym jest wzrost znaczenia Geo-Targetingu, czyli śledzenia geograficznego. Kierowanie treści dostosowanej względem lokalizacji internauty stwarza szereg możliwości marketingowych. Warto, byś je wykorzystał.

Liczymy, że nasz poradnik pozytywnie wpłynie na prowadzony przez Ciebie marketing zarówno w hotelarstwie, jak i gastronomii oraz innych branżach, wymagających skutecznej reklamy.