fbpx
Przejdź do treści
Blog Po co robić insta stories?

Po co robić insta stories?

Możesz obejrzeć ten odcinek na YouTube poniżej

Możesz odsłuchać go w formie podcastu na Spotify

Albo zerknąć na poniższe notatki

CO TO JEST INSTA STORIES? (LUB INSTASTORIES CZY RELACJE NA FACEBOOKU LUB INSTAGRAMIE?)

To treści „efumeryczne”, czy takie, które (o ile nie zostaną przez Ciebie specjalnie „przypięte do wyróżnionych” na instagramie) znikną po 24h od ich dodania.

Mają format pionowy. Mogą być 15 sek filmikami, zdjęciami. Cała zabawa polega na dodawaniu napisów, naklejek, gifów, pytań, ankiet i wielu wielu innych formatów, które angażują odbiorców.

SKORO ZNIKAJĄ TO PO CO W OGÓLE MAM JE ROBIĆ?

Powodów, dla których zachęcamy restauratorów do tworzenia spontanicznych treści na Instastories ( i udostępniania ich w relacjach na Facebooku) jest wiele. 3 podstawowe zalety relacji:

1. Budują wiarygodność i zaufanie wśród Twoich Gości

W przeciwieństwie do pięknych zdjęć robionych najczęściej przez fotografa czy aranżowanych filmów, instastories z natury jest bardzo spontaniczne. To, co pokazujesz w relacjach swoim Gościom z założenia jest odbierane jako dużo bardziej szczere, prawdziwe i szybciej zapada w pamięć. Budujesz dzięki temu wiarygodność. Jeśli dodasz zdjęcie z burgerem i podpiszesz, że jest zrobiony z jakościowej wołowiny, a bułki pieczecie sami, zapamięta to 3% odbiorców, a uwierzy Ci może 3%. Jeśli natomiast pokażesz w krótkim filmiku kręconym „z ręki” jak rośnie ciasto do bułek, jak się one pieką, jak smażycie burgery, jak je przyprawiacie itp – odsetek osób, które zapamiętają, że Twój burger jest wyjątkowy znacząco wzrośnie.

2. Angażują Twoją społeczność online

Dzięki dodawaniu „naklejek” z pytaniami czy ankietom wciągasz Gości w dyskusje. Możesz ich pytać jakie dodatki do burgera najchętniej wybierają, jaki napój sezonowy wolą i czy carbonara w dowozie im smakuje (bo np udoskonaliliście przepis w ostatnim czasie). Jak najczęściej pytaj Twoich Gości o zdanie – budujesz dzięki temu zaangażowaną społeczność, która jest kluczem do długofalowego sukcesu każdej restauracji. Relacje angażują znacznie łatwiej niż zdjęcia czy filmy na osi czasu.

3. Wspierają zasięgi

To już kwestia techniczna, która zależy stricte od wyglądu aplikacji instagram i Facebook na urządzeniach mobilnych. Zwróć uwagę jak wyświetlają się relacje – zaraz na górze, to pierwsza rzecz, która przyciąga Twoją uwagę jako użytkownika uruchamiającego aplikację. Relacje Twojej strony to samonapędzająca się maszyna – im częściej je dodajesz (polecamy codziennie), tym więcej osób je ogląda. A dzięki temu Instagram chętniej wyświetla Twoje posty innym.

Nie wiesz jakie treści dodawać w ramach relacji na Instagramie i Facebooku Twojej restauracji?