fbpx
Przejdź do treści
Blog Promocja restauracji na Facebooku

Promocja restauracji na Facebooku

Obecnym światem rządzi Facebook! Choć może się wydawać, że to zdanie nieco na wyrost, tak naprawdę brak kanałów social media przy prowadzeniu biznesu to strzał w kolano. Skutecznie prowadzone profile w mediach społecznościowych to szansa zarówno dla dużych, jak i małych firm, by zdobyć nowych klientów.

Spełniłeś marzenie o własnej restauracji? Założyłeś działalność, znalazłeś lokal, zatrudniłeś ludzi, zadbałeś o stronę internetową? Świetnie! Ale czy pomyślałeś o social media? Czy Twój lokal ma już własny fanpage na Facebooku i solidną porcję polubień? Jeżeli wciąż nie wkroczyłeś ze swoim biznesem do świata mediów społecznościowych, pora to zmienić!

Jak zacząć prowadzenie fanpage’a restauracji? Jak prowadzić dialog z odbiorcami i co wrzucać na naszą wirtualną tablicę? Liczymy na to, że nasz poradnik pomoże Ci z impetem i energią rozpocząć internetową przygodę!

  1. Stwórz profil

Zadanie podstawowe i niezwykle proste. Nie zwlekaj z utworzeniem konta na Facebooku. Nie bój się krytyki i interakcji z klientami. Facebook to doskonałe narzędzie służące do promocji i kreowania wizerunku restauracji. Od Ciebie będzie zależało, jak klienci będą postrzegać Twój lokal. Szybko przekonasz się, że prowadzenie fanpage’a restauracji wcale nie jest tak skomplikowane jak sądziłeś. Założenie strony firmowej jest proste i niezwykle intuicyjne. Facebook posiada poradnik, który krok po kroku opisuje proces zakładania biznesowego konta. Do wyboru będziesz mieć kilka kategorii, wśród których znajdziesz restaurację. Pamiętaj, by uzupełnić wszystkie dane – adres lokalu, numer telefonu, a także stronę www.

  1. Publikuj!

Gdy założyłeś już profil lokalu, możesz zająć się promocją restauracji na Facebooku! Twoim zadaniem jest zaprezentowanie menu oraz dań w atrakcyjny dla odbiorców sposób. Im więcej udostępnień i polubieni zdobędzie kanał lokalu, tym lepiej! Jak często powinieneś publikować posty? Najważniejsza jest regularność. Nie chodzi o to, by w ciągu pierwszego tygodnia wrzucać treści pięć razy dziennie, a potem zamilknąć na miesiąc. Ten sposób prowadzenia profilu nigdy nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Możesz pisać raz lub dwa razy dziennie. Jeżeli to dla Ciebie za dużo, staraj się publikować chociaż 3 – 5 razy w tygodniu. Jakie informacje powinny znaleźć się na profilu? Z pewnością warto umieszczać zdjęcia apetycznych potraw przyrządzonych przez kucharza. Oprócz estetycznych fotografii wrzucaj także ciekawostki z życia restauracji oraz krótkie filmiki. Żeby uatrakcyjnić treści, udostępniaj również interesujące przepisy znalezione w sieci lub newsy związane ze światem kulinarnym. Twoja internetowa tablica to także miejsce, w którym powinieneś informować potencjalnych gości o nowościach w menu, konkursach i wszelkich zmianach związanych z godzinach otwarcia lokalu.

  1. Nie bój się interakcji!

Nie zostawiaj odpowiedzi bez komentarza! To źle świadczy o lokalu. Zawsze odpisuj uprzejmie i jak najszybciej na wszelkie pytania, które pojawiają się na Twojej tablicy lub w wiadomościach prywatnych. Dziękuj za pochlebne opinie dotyczące jakości jedzenia i nie udawaj, że nie widzisz tych negatywnych. Ustosunkuj się do nich, pamiętając, że to klient ma zawsze rację! Twoja reakcja na złą recenzję zostanie dostrzeżona przez innych gości restauracji! To, w jaki sposób odpiszesz, będzie świadczyło o klasie i standardzie lokalu. Koniecznie przeproś i obiecaj poprawę. Możesz także zaprosić niezadowolonego klienta na kolację na koszt restauracji.

  1. Zdjęcia i filmy

Promocja restauracji na Facebooku w dużej mierze opiera się na zdjęciach. Zadbaj o to, aby fotografie były apetyczne i działały na wyobraźnie klientów! Zdjęcia powinny być wysokiej jakości, wykonane w świetle dziennym. Danie powinno atrakcyjnie prezentować się na talerzu. Równie istotna jest zastawa – niech pasuje do całości. Jeżeli nie dysponujesz odpowiednim sprzętem i umiejętnościami – zatrudnij fachowca. Profesjonalne zdjęcia na pewno szybko przyniosą efekty w postaci polubieni i udostępnień, a Twój lokal zdobędzie nowych fanów. Dobrym urozmaiceniem treści pojawiających się na stronie są filmy. Niech będą krótkie i ciekawe. Mogą na przykład przedstawiać proces powstawania dania lub pracę kucharzy. To także interesujący sposób na prezentowanie nowinek z życia restauracji. Pamiętaj, że film powinien być dobrej jakości!

  1. Pamiętaj o celu biznesowym!

Nie zapominaj, że promocja restauracji na Facebooku ma swój cel! Z pewnością zależy Ci na dotarciu do jak największej grupy potencjalnych klientów, a tym samym – zwiększeniu obrotów restauracji. Dlatego niech Twoje działania na Facebooku będą połączone z celem marketingowym lokalu. Staraj się zachęcić odbiorców do odwiedzenia restauracji, skorzystania z promocji lub zamówienia dania na wynos!

  1. Aplikacje

Prowadząc fanpage’a restauracji, możesz korzystać z różnych aplikacji przy okazji prowadzenia konkursów. Te skuteczne narzędzia zachęcają uczestników promocji do informowania o akcji znajomych, dzięki czemu wieść o rabatach ma szansę dotrzeć do wielu nowych klientów. Oznacza to, że efekty naszej akcji mogą przynieść naprawdę spektakularne rezultaty!

  1. Wykorzystaj reklamy na Facebooku!

Jeżeli pragniesz dotrzeć do wielu nowych klientów i chcesz zwiększyć zasięg swoich postów, skorzystaj z reklam na Facebooku! Ich obsługa jest prosta i intuicyjna – nawet jeśli nie masz doświadczenia, bez problemu poradzisz sobie z ich odpowiednim ustawieniem. Twoje reklamy mogą skupiać się na różnych celach – możesz wybrać promocję skierowaną na konwersję, zasięg czy zdobycie nowych polubień. Możesz skupić się na promowaniu konkretnego wpisu, wydarzenia, konkursu czy po prostu strony internetowej restauracji. Budżet reklamy zależy od Ciebie – to Ty decydujesz, ile chcesz przeznaczyć na promocję swojego lokalu. Pamiętaj także o oznaczeniu grupy docelowej! Rozsądna inwestycja w promowanie treści na Facebooku może przełożyć się na wielu nowych klientów! Na pewno warto spróbować!

  1. Aplikacje dedykowane dla fanów

Jeżeli dysponujesz większym budżetem na reklamę, możesz zainteresować się stworzeniem aplikacji, która będzie użyteczna tylko dla Twoich fanów! Możliwości jest oczywiście mnóstwo! Twoja aplikacja może na przykład służyć klientom do zamawiania dań na wynos z Twojej restauracji z poziomu Facebooka! Klienci na pewno będą zachwyceni!

Skuteczne prowadzenie fanpage’a restauracji z pewnością wymaga zaangażowania i pomysłowości. Kreatywne podejście jest tutaj niezbędne. Ważne, żeby treści tworzyć regularnie i przykładać się do ich jakości – niech zdjęcia będą estetyczne, a wpisy interesujące. Warto postawić także na konkursy i wesprzeć się narzędziami, które udostępnia nam Facebook – reklamami oraz aplikacjami. Dzięki temu nasza restauracja ma szansę zaistnieć w mediach społecznościowych. A to z pewnością przełoży się na ilość klientów odwiedzających nasz lokal.