fbpx
Przejdź do treści
Blog 5 trików, które już się nie sprawdzają w social mediach

5 trików, które już się nie sprawdzają w social mediach

Social media to dynamicznie zmieniające się środowisko. Media społecznościowe ewoluują pod wpływem nowych użytkowników, zmian w grupach odbiorców, viralowych trendów czy nastrojów społecznych. Triki, które sprawdzały się jeszcze jakiś czas temu, teraz mogą być zupełnie nieaktualne. 

Poznajcie 5 trików, które już się nie sprawdzają w social mediach! 

1. Zbyt wiele contentu

Content is a king… ale potrzebuje umiaru i przemyślanego działania! Użytkownicy social mediów nie lubią, kiedy ktoś im się za mocno narzuca, takie działania są odbierane jako wymuszone, nie wpływają na lepsze efekty. Treści marketingowe są dla każdego biznesu z branży gastronomicznej kluczowe, ale podczas ich tworzenia łatwo wpaść w rutynę. Przy bardzo częstym postowaniu szybko mogą kończyć się pomysły, a w efekcie treści stają się powtarzalne, nudne i nie wnoszą nic ciekawego.

Content musi być dobrze rozplanowany i dopasowany do specyfiki Twojego biznesu, zawierać kluczowe przekazy, budować zaangażowanie społeczności internetowej i powodować u niej reakcje! 

Nie wystarczy publikować zdjęć dań i pokazywać: “zapraszamy na pierogi”, “dziś zapraszamy na schabowego”, czy “nasz burger nie ma sobie równych”.

Potrzebujesz pomysłu na to, żeby pokazać swoją restaurację w coraz to innym świetle, zaciekawić odbiorców RÓŻNYMI treściami, które będą się wyróżniały na tle innych zdjęć burgerów/pierogów/schabowego.

Nawet codzienne bombardowanie nudnymi zdjęciami jedzenia nic Ci nie da.

2. Publikowanie takich samych treści na wszystkich kanałach social mediach

Wystarczy napisać post, skopiować go i wrzucić na Facebook, Instagram, LinkedIn, a jego fragmenty dodać na Twittera, prawda? Nie! Publikowanie takich samych treści na wszystkich kanałach social media to przeżytek. W końcu nikogo nie interesują ciągle powtarzające się posty.

Każdy z kanałów social media ma swoją charakterystykę, przyciąga inne grupy odbiorców, daje dostęp do innych narzędzi i rozwiązań. Warto z tego korzystać i tworzyć takie treści, które sprawdzą się lepiej na danym kanale. 

Pewnie, że możesz iść na łatwiznę i jednocześnie publikować to samo na Instagramie i na Facebooku. Jeśli jesteś ciut bardziej ambitny, to pewnie usuwasz hashtagi z posta na Facebooku, żeby się ludzie nie zorientowali, że to ta sama treść – NIESTETY PRZYJACIELU – to już niemodne! (A w zasadzie nigdy modne ani skuteczne nie było).

Jeśli chcesz, by Twoje posty na Instagramie i posty na Facebooku docierały do jak najszerszego grona potencjalnych Gości, a ludzie szybciej kojarzyli Twój lokal – musisz mieć konkretny pomysł na każdą z tych platform.

Nie popełniaj już żadnych błędów w prowadzeniu komunikacji restauracji

Naucz się jak zarządzać i prowadzić Facebooka, Instagram lokalu gastronomicznego i tego, jak ustawić skuteczne reklamy w social media w Akademii Gastro Marketingu.

3. Konkursy – wygrana za polubienia profilu i udostępnienia

Kto z nas nie widział na mediach społecznościowych konkursów typu “polub nasz profil, udostępnij zdjęcie i wpisz komentarz, a wśród uczestników wylosujemy zwycięzcę”. Konkursy to dobry sposób na budowanie społeczności, ale powinny być angażujące i mieć realny związek z aktualnymi wydarzeniami z kalendarza gastronomicznego lub z samym lokalem. Konkursy z wygraną za polubienia i udostępnienia dobrze się klikają, ale nie przynoszą realnych korzyści i zwiększenia obrotów. O tym triku możesz więc zapomnieć! 

Warto też dodać, że takie konkursy nie są zgodne z regulaminami platform, takich jak Facebook czy Instagram, ani też legalne w świetle obowiązujących zasad urządzania loterii – loterie promocyjne czy fantowe wymagają uzyskania zezwolenia!

4. Głosowanie reakcjami pod zdjęciami

“Jeśli wolisz lody waniliowe kliknij serduszko ❤️, a jeśli czekoladowe – łapkę w górę 👍”. Brzmi znajomo, prawda? Głosowanie reakcjami to niezwykle popularny trik, który od razu pozwala podbić statystyki, ale lepiej z niego nie korzystać. Dlaczego?

Wyłudzanie reakcji jest niemile widziane przez wiele platform, a Facebook ma nawet to własne określenie – vote baiting! Skończyć się to może usunięciem treści, nałożeniem ograniczeń, a nawet zbanowaniem całego profilu. 

Sztuczne tworzenie ruchu nie przekłada się w żaden sposób na zwiększenie rozpoznawalności miejsca i zaangażowanie potencjalnych klientów. Zamiast tworzyć posty z głosowaniem reakcjami, spróbuj zachęcić swoich fanów do dialogu!

5. Posty sprzedażowe bez pokazania się “od kuchni” 

Posty sprzedażowe są ogromnie ważne, ale tworząc plan contentu należy brać pod uwagę jedną, bardzo ważną sprawę – każda restauracja, kawiarnia, lodziarnia, bar i lokal gastronomiczny je tworzy! Nawet jeśli Twoje menu jest niepowtarzalne, to samymi postami sprzedażowymi nie rozkręcisz mediów społecznościowych. Ta zasada dotyczy także zdjęć – nie powinny być sztywne i pozowane, warto na feed dodawać takie fotografie, w których można wyczuć życie i ducha lokalu! 

Użytkownicy social mediów lubią indywidualizm i zaglądanie do lokali “od kuchni”. Profesjonalne zdjęcia posiłków, które wyglądają jak z najlepszej książki kucharskiej, cieszą oko, ale o wiele więcej pozytywnych reakcji wywoła zdjęcie uśmiechniętego szefa kuchni w trakcie krojenia warzyw. Nie bój się luźniejszych tematów i postów z pogranicza lifestyle’u – one też pomagają Ci sprzedawać! 

W social mediach ważne jest to, aby zawsze trzymać rękę na pulsie. Obserwowanie trendów i trików pozwoli na bieżąco reagować na wszystkie zmiany i prowadzić profile Twojego biznesu tak, aby przynosiły wymierne korzyści! 

Zyskaj pewność, że to, co robisz w internecie by wypromować restaurację robisz na najwyższym poziomie, z zachowaniem najlepszych branżowych standardów, używając najnowszych technik i sprawdzonych praktyk.

3- miesięczny intensywny program szkoleniowy, dzięki któremu poznasz wszystkie najnowsze tajniki promowania restauracji na Facebooku i Instagramie.

Naucz się jak prowadzić Facebooka lokalu jak profesjonalista

Stwórz profil na Facebooku, który tętni życiem i przyciąga Twoich potencjalnych Gości.

Dowiedz się, co robić na Instagramie restauracji

Wykorzystaj potęgę Instagrama, by oczarować swoich Gości treściami, których nie zapomną.

Poznaj system reklamowy social media od podszewki

Twórz skuteczne (i niedrogie) reklamy, by jeszcze więcej osób dowiedziało się o Twoim lokalu.