Boisz się co ludzie mówią na temat Twojego lokalu w internecie?
Mamy dla Ciebie kilka porad jak zbudować swoją markę online i jak zarządzać kontem na TripAdvisor dla restauracji.
TripAdvisor® to największy na świecie serwis turystyczny umożliwiający podróżnym zaplanowanie i zarezerwowanie wymarzonej podróży. Witryny współpracujące z serwisem TripAdvisor tworzą największą społeczność podróżnych na świecie. Ich strony są odwiedzane co miesiąc przez 340 milionów użytkowników i można na nich znaleźć ponad 320 milionów recenzji i opinii na temat ponad 4,9 miliona obiektów zakwaterowania, restauracji i atrakcji w 45 krajach na całym świecie.
Twojej restauracji, hotelu, kawiarni lub klubu po prostu nie może tam zabraknąć! Jeśli Ty nie stworzyłeś konta dla swojej firmy, są olbrzymie szanse, że ktoś inny zrobił to za Ciebie.
Jeśli nie zarządzasz własnym kontem na TripAdvisor- koniecznie zrób to już teraz! Po zalogowaniu się do serwisu będziesz miał dostęp do wszystkich recenzji swojego lokalu i możliwość ustosunkowania się do nich jako właściciel/manager tego obiektu. Udostępnione Ci też będą narzędzia do monitorowania tego, co inni mówią na Twój temat i temat konkurencji.
Zawsze możesz się zgłosić do nas, by stworzyć profesjonalne konto z zachęcającymi zdjęciami i aktywnie budować swoją markę i pozytywne opinie na TripAdvisor- napisz do nas już dziś.
Poniżej mamy dla Ciebie 6 porad, jak aktywnie i efektywnie zarządzać swoim kontem na TripAdvisor:
#1 Odpowiadaj najszybciej jak możesz
Odpowiadanie w przeciągu 12-24h od zamieszczenia recenzji pokazuje, że troszczysz się o gości i przykładasz uwagę do tego co mają Ci do powiedzenia. Jedna uwaga na temat np. jakości kawy ‘wiosny nie czyni’, ale jeśli zauważysz że goście wielokrotnie do tego nawiązują najprawdopodobniej jest coś na rzeczy.
#2 Bądź grzeczny i uprzejmy
Łatwo dać się ponieść emocjom czytając negatywne czy nawet uszczypliwe komentarze, zwłaszcza jeśli to Twój lokal. Wróć do odpowiedzi po kilu godzinach, odetchnij głęboko i odpisz w jak najgrzeczniejszym tonie. Nie oznacza to, że musisz się zawsze przyznawać do błędu, ale pamiętaj że w tej branży ‘klient to nasz pan’…
#3 Aktywnie pozyskuj recenzje gości
Nie oznacza to, że masz kogokolwiek przekupywać, ale najuczciwiej prosić gości, którzy wiesz że dobrze się bawili o napisaniu ich szczerej opinii na temat Twojej restauracji na TripAdvisor.
Jako właściciel ‘konta biznes’ na TripAdvisor będziesz miał do dyspozycji kilka narzędzi typu wizytówki, naklejki na szybę, widgety na stronę internetową by zachęcać gości do pisania komentarzy- wykorzystuj je.
#4 Poznaj indeks popularności
Wiesz, że TripAdvisor publikuje listy najbardziej popularnych miejsc w danej kategorii np. najlepsze sushi w Warszawie. Bądź z rankingiem na bieżąco. Im więcej popularnych recenzji, im są one nowsze, im większe punkty za całokształt lokalu- tym większa szansa na podskoczenie kilka oczek do góry.
#5 Pokaż swoje zdobycze
TripAdvisor regularnie zagradza najlepsze lokale/hotele nagrodami Traveller’s Choice i certyfikatami jakości. Jeśli przyznano Ci taki tytuł, nie zwlekaj i wykorzystaj logotypy na swojej stronie internetowej- marka TripAdvisor cieszy się zaufaniem gości, więc może Ci to tylko pomóc.
Strona internetowa TripAdvisor oferuje teź swoim klientom ‘biznesowym’ wizytówki, naklejki na okna, plakaty, dodatki do menu i wiele innych wizualnych narzędzi, które możesz wykorzystać. Logo TripAdvisor jest szeroko rozpoznawalne na świecie i może to zachęcić do wejścia gości, którzy się lekko wahają. Dodatkowo, pokazuje to, że dbasz i liczysz się z opinią swoich gości.
#6 Napisz komunikat prasowy
Dobrze napisany komunikat prasowy ogłaszający Twoje osiągnięcia na TripAdvisor to doskonały sposób na dodatkowe wzmianki w mediach (tradycyjnych i social). Pamiętaj by wysłać komunikat prasowy do lokalnych mediów, czasopism branżowych i bloggerów. Dodatkowe recenzje i wzmianki w mediach mogą dodatkowo zachęcić gości do odwiedzenia Twojego lokalu.
Weź byka za rogi i nigdy więcej nie bój się recenzji online.