Facebook dodał ostatnio nowe “Call to Action”, które umożliwią użytkownikom bezpośrednie zamawianie stolików, kupowanie biletów lub zamawianie jedzenia na wynos.
Nawet jeśli stworzenie strony www dla Twojej restauracji nie znalazło jeszcze miejsca w Twoim budżecie marketingowym, z pewnością stworzyłeś dla swojego lokalu Stronę na Facebooku. Pisaliśmy już o zaletach i wadach polegania tylko i wyłącznie na portalu na Facebooku tutaj, co nie zmienia faktu, że Facebook to niezwykle skuteczne narzędzie marketingowe restauracji.
Od kilku tygodni można wykorzystać je jeszcze bardziej efektywnie do pozyskiwania nowych Gości i mierzenia konwersji, czyli przełożenia użytkowników online na prawdziwą sprzedaż w lokalu.
Kojarzysz ten wielki niebieski przycisk na górze strony? Do tej pory restauracje mogły skorzystać z dwóch przydatnych wersji “call to action”: skontaktuj się z nami z przekierowaniem do strony www lub zadzwoń teraz z numerem telefonu.
Facebook poszedł odrobinę dalej i zintegrował swój call to action z aplikacjami, które umożliwiają rezerwacje stolików online, kupno biletów na wydarzenia oraz zamawianie jedzenia, bezpośrednio ze strony głównej Facebooka.
Część z tych rozwiązań jest na razie dostępna tylko dla użytkowników ze Stanów Zjednoczonych, ale jeśli korzystasz z systemu rezerwacji stolików online na swojej stronie, typu UPMenu, możesz przekierować Gościa bezpośrednio do panelu rezerwacji z Facebooka.