Jak wykorzystać światowy trend najpopularniejszej gry na smartfony by zwiększyć ruch w twoim lokalu?
Cały świat, w tym Polska, oszalały na punkcie nowej gry-aplikacji na smartfony: Pokemon GO. Gracze w poszukiwaniu stworków Pokemon chodzą po mieście (w czasie rzeczywistym) i łapią Pokemony wyświetlające im się na ekranie. Część Pokemonów można znaleźć praktycznie wszędzie i przypadkowo, niektóre występują tylko w ściśle określonych lokalizacjach lub o wybranych porach. Niektóre kryją się w Pokestopach- lokalizacjach, do których trzeba fizycznie podejść na odległość nie mniejszą niż 40 metrów. Więcej o grze tutaj lub tutaj
Duże korporacje i marki w Polsce już podpieły się pod światowy trend i wykorzytują popularność Pokemon Go do promocji swoich produktów. Przykłady wykorzystania gry przez marki ciekawie opisuje Agnieszka Bień w artykule na Social Press.
My chcielibyśmy doradzić jak nasi klienci, czyli restauratorzy i właściciele kawiarni, mogą wykorzystać tą grę do zwiększenia ruchu w ich lokalu. W samych Stanach Zjednoczonych gra ma 21 milionów użytkowników dziennie i przebiła wszystkie rekordy popularności, wcześniej ustanowione przez Candy Crush. Aż żal nie skorzystać!
-
Pobierz Pokemon Go
Instrukcje jak pobrać grę na swój telefon i jak zacząć grać (jeśli Cię to interesuje) znajdziesz na pokemon-go.pl.
-
Wab gości
W grze budynki, skwery, kawiarnie i restauracje są tzw Pokestopami lub PokeGymami, gdzie gracze ze sobą walczyć, zbierać i trenować swoje stworki.
Właściciele lokali mogą w grze ustawić (za opłatą) wabik na Pokemony, który przyciągnie też do Ciebie graczy. Jeden z pubów w centrum Londynu odnotował 26% wzrost sprzedaży w pierwszym tygodniu funkcjonowania jako Pokestop. Wyznaczyli jednego z pracowników, który przez cały dzień grał w grę i rzucał wabiki, wydając £100 (ok. 520zł) przez aplikację.
“Przez cały weekend mieliśmy kolejki gości, chcących się dostać do środka naszego pubu, ludzie biegali dookoła centrum i pytali gdzie mogą znaleźć Snoraxa (jednego ze stworów)”- mówi manager Maxwell’s Bar & Gill w Covent Garden.
Costa Coffee zanotowała 30% wzrost sprzedaży w punktach, w których gracze mogli znaleźć Pokemony. Firma planuje teraz dodać do swojej strony internetowej lokalizator Pokestopów, by maksymalnie wykorzystać ten szał wokół gry.
W Stanach głośny stał się przypadek L’innizio Pizza & Bar w Nowym Jorku, która zanotowała 75% wzrost sprzedaży w ciągu weekendu, po tym jak jej manager wydał 10$ na wabik.
-
Wypraw Pokemonową imprezę
Gra jest tak popularna w niektórych kręgach, że jeśli wyprawisz event/wydarzenie czy imprezę z haczykiem dla miłośników stworków, możesz liczyć na większy ruch.
Możesz mieć nowy koktajl o nazwie nawiązującej do gry lub wprowadzić zniżki dla graczy. Możesz też zapowiedzieć, że będziesz rzucał wabik i spodziewać się większego ruchu w określonych godzinach.
-
Wykorzystaj potencjał społeczności internetowej
Zagraniczne restauracje zachęcają swoich gości i fanów na Facebooku, by dzieliły się z nimi informacjami o Pokemon Go: jakie stworki można złapać w okolicy, gdzie ostatnio złapano Pokemona, jakie stworki czekają na nich w ich lokalu- tworząc wizerunek knajpy przyjaznej gościom i interesującą się tym, co dzieje się poza ich drzwiami.
Promując się poprzez Pokemon Go nie tylko przypominasz gościom o swoim istnieniu, ale możesz pokazać, że jesteś świetnym miejscem do spotkań, spokojnego posiedzenia przy kawie lub idealną miejscówką na szybką kawę.
Wykorzystanie Pokemon Go do promocji Twojej restauracji nie jest oczywiście dla wszystkich. Ciężko nam sobie wyobrazić wykwitną i elegancką restaurację zachęcającą millenialsów, żeby odwiedzili wyrafinowany lokal by odebrać Pokemona, ale dla części knajp skierowanych do młodszego odbiorcy może być to świetna, sezonowa reklama.
Szukasz kogoś kto pomoże Ci rozpisać strategię marketingową z wykorzystaniem najnowocześniejszych narzędzi? Odezwij się do nas.