Psychologia Menu cz. 2

Dziś kontynuujemy odkrywanie aspektów psychologi menu i praktyk, które mogą podnieść zyski Twojej restauracji. Na przykładzie menu restauracji Balthazar z Nowego Jorku radzimy jak przeredagować Twoje menu.

W poprzednim wpisie mówiliśmy o terminologii, której używa się przy konstruowaniu menu, sztuczkach cenowych i menu jako narzędziu marketingowym. W dzisiejszym poście omówimy menu jednej z nowojorskich restauracji, która bez pudła używa wniosków wyciągniętych z badań naukowych nad zachowaniami klientów restauracji by sprzedać więcej i za lepsze pieniądze.

 

Zwróć uwagę na:

Prawy górny róg

Badania udowodniły, że goście zwracają najwięcej uwagi na dania w prawym górnym rogu menu. Dodatkowo, Balthazar umieścił tam rysunek, który również przyciąga uwagę. Czy będzie dla Ciebie zaskoczeniem, jeśli Ci powiemy, że dania pod rysunkiem w prawym górnym rogu są w tej restauracji najdroższe? (I też najbardziej kultowe).

W roli wyjaśnienia- czemu rysunek, a nie zdjęcie?

Zdjęcia są jednym z najsilniejszych elementów przyciągających uwag i potrafią podnieść sprzedaż dania aż o 30%! Ale w związku z nadmiernym użyciem (nie najlepszej jakości) zdjęć w kartach dań knajpek ‘mniej renomowanych’, te restauracje, które pretendują do tytułu wyrafinowanej i modnej, unikają zdjęć jedzenia w menu jak ognia. Gości, którzy do restauracji chodzą i oczekują dobrego jedzenia, obsługi i atmosfery nie przekonają zdjęcia w menu i będą im się kojarzyć z ‘tandetą’.

psychologia menu

Otwórz obrazek w nowej karcie, by powiększyć menu

Cenowe kotwice

Zwróć uwagę na cenę platerów z owocami morza za 60$ i 95$ dolarów. Wygórowana cena ma wywołać wrażenie, że wszystkie inne dania w menu są w przystępniejszej cenie. Nawet dania, które przynoszą restauratorowi większe zyski (koszt wyprodukowania dania jest niski w porównaniu z ceną sprzedaży) wydają się tańsze w porównaniu z 95$ dolarami.

Moc sąsiadów

Zaskoczyłoby Cię, gdybyśmy Ci powiedzieli, że dania z owoców morza poniżej platerów Le Grand i Le Balthazar są tymi za najwyższą marżą? Umieszczenie ich zaraz poniżej dań z cenową kotwicą sprawia, że goście są bardziej skłonni, żeby je zamówić.

Kółka, kwadraty i prostokąty

Prostokąty wokół dania lub dodatkowej kategorii podnoszą ich sprzedawalność. Czy myślisz, że koktajl z krewetek za 16$ dolarów to świetna okazja? Deska serów w zaokrąglonym prostokącie jest prawdopodobnie również daniem, na którym restauracja zarabia najwięcej.

Kolumny mordercy

Nie ma nic bardziej zabójczego według psychologi menu, niż ustawianie cen w równiutkim słupku, jak to robi Balthazar na zdjęciu. Całe szczęście nie oddzielił końca opisu kropkami wiodącymi wzrok do ceny w kolumnie po prawej stronie! Równy słupek cen ułatwia gościom kierowanie się ceną dań, a nie tym, na co mają ochotę. Nie chodzi o to, że jeśli gość będzie chciał zamówić najtańszą zupę to tego nie zrobi. Ale nie ma co im tego ułatwiać 😉

Zimno, zimno, zimnej

Dania, które są najmniej interesujące i sprzedają się najsłabiej umieszcza się na ‘Syberii menu’. To przedostatnia pozycja w danej sekcji. Na przykładzie Balthazara będą to Cheesburger i Balthazar Hamburger.

Zdradzieckie widełki

Zwróć uwagę na widełki cenowe przy niektórych przystawkach na powyższym menu. Nie jest określone jaka jest różnica w wielkości dań. Restauracja tak wycenia danie, że nie zależnie od rozmiaru dobrze zarobi. Zazwyczaj nie ma wielkiej różnicy w rozmiarze i to mniejsze danie jest normalną porcją, której mógłbyś się spodziewać.

 

 

Sprawdź czy Twoje menu można przeredagować tak, by zmaksymalizować zyski i wykorzystać kilka sztuczek, które podniosą sprzedaż. Jeśli masz problem z określeniem, które dania przynoszą Ci najwięcej pieniędzy, które sprzedają się najlepiej lub jak zaprojektować menu zgodnie z psychologią menu- skontaktuj się z nami.

 

[ms_button style=”normal” link=”http://bitemarketing.pl/#section-226” size=”medium” shape=”full-rounded” shadow=”no” block=”no” target=”_self” gradient=”no” color=”#dd8500″ text_color=”#ffffff” icon=”fa-phone” icon_animation_type=”” border_width=”0″ class=”” id=””]Umów się z nami na konsultację[/ms_button]